10 Temmuz 2018 Salı

Web 2.0 kavramı

Web 2.0 kavrami ile hayatimiza giren ve günümüzde agirlikli olarak kullanilan sosyal medya araclarina asagidaki ornekleri verebiliriz.
  • Sosyal Network Siteleri (Myspace, Facebook, Faceparty)
  • Yaratıcı Çalışmaların Paylaşıldığı Siteler:
  • Video paylaşım siteleri (Youtube)
  • Resim paylaşım siteleri (Flickr)
  • Müzik paylaşım siteleri (Jamendo, Last.fm)
    • İçerik paylaşım siteleri (Piczo)
    • Kullanıcı sponsorlu siteler (The Unofficial Apple Weblog, Cnet.com)
    • Şirket sponsorlu siteler/bloglar (Apple.com, P&G’e ait Vocalpoint)
    • Şirket sponsorlu vaka/yardım siteleri (Dove’un Real Beauty Kampanyasi)
  • Davet bazlı kullanımlı siteler (AsmallWorld.net)
  • İş dünyasındaki networking siteleri (Linkedin)
  • İşbirliği siteleri (Wikipedia)
  • Sanal dünyalar (Second Life)
  • Ticari Topluluklar (Ebay, Amazon, Istockphoto, Threadless.com)
  • Haber ileten siteleri (Current TV)
  • Eğitim materyalleri paylaşım siteleri (MIT OpenCourseWare, MERLOT)
  • Açık Kaynak Software Toplulukları (Mozilla’nın speradfirefox.com sitesi, Linux.org)
  • Kullanıcıların online haber, hikaye, müzik, video vb.tavsiye edebilmelerini sağlayan için Sosyal Bookmark Siteleri (Digg.com, Del.icio.us, Newsvine, Mixx it, Reddit)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder